Samenvatting: De keuze tussen analoog óf digitaal zaken regelen met de overheid. Dat maakt de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) mogelijk vanaf 1 juli 2024. Maar wat wordt er van jou als overheidsorganisatie verwacht en hoe voldoe je aan de wet?
De Wmebv zorgt ervoor dat burgers en bedrijven hun zaken met de overheid digitaal kunnen afhandelen. Dit betekent dat ze het recht hebben om officiële berichten, zoals vergunningsaanvragen en bezwaarschriften, elektronisch naar het bestuursorgaan te sturen. De mogelijkheid om via de post te communiceren blijft bestaan; burgers en bedrijven krijgen nu de keuze tussen de papieren of digitale weg.
Tegenwoordig zijn de manieren om te communiceren eindeloos. De digitalisering zet zich in een razendsnel tempo voort. Er wordt van de overheid verwacht dat zij zo veel mogelijk aan deze online verwachtingen voldoet. Door het inzetten van een klantportaal zet je een stap in de juiste richting.
De implementatie van de Wmebv is een complex project dat alle facetten van de dienstverlening bevat. Met Atabix sta je er niet alleen voor, wij bieden jou de ondersteuning die je nodig hebt.
Met ruim 25 jaar ervaring en een team van vakkundige developers hebben wij standaardoplossingen voor de overheid. Maak gebruik van ons klantportaal dat naadloos integreert met een bestaand zaaksyteem of kies voor Atabix Zaakgericht Werken, onze end-to-end SaaS-oplossing.
Vraag vrijblijvend een live demo aan. Eén van onze experts laat je het platform zien en beantwoordt al je vragen.
Met onze applicaties voldoet jouw organisatie aan alle eisen vóór 2024.
Snel, veilig en digitaal alle processen afhandelen, van aanvraag tot en met archivering. Processen die je zelf bedenkt, bouwt en beheert zonder enige technische kennis. Je hebt dus zelf de regie.